Uitgestrekte vlaktes en hobbelige wegen

21 juli 2016 - Keetmanshoop, Namibië

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben waren we om half 8 al te vinden aan het ontbijt. Papa en Pieter aan het ei en mama en ik aan een bakje yoghurt en fruit. Vervolgens hadden we een meet & greet en kregen we onze reis tot op de details uitgelegd, en werd de weg uitgestippeld hoe we het best kunnen gaan rijden. Ook kregen we hier onze auto en daarna konden we op pad.

We hadden verwacht dat het weer even wennen was voor mama om te rijden in Namibië, maar dit viel heel erg mee. Mama had weer snel door hoe het was om links te rijden en het was lekker rustig op de weg. Pieter en ik zaten met onze neuzen tegen het raam geplakt om tussen de Bush Bush dieren te spotten. Aangezien er weinig bosjes waren dachten we wel snel een dier te vinden maar helaas viel dit nog een beetje tegen. Wel hebben we veel stenen gespot die op dieren leken. Na een tijdje konden we dit verschil wel zien en wisten we beter waar we op moesten letten. Na heel veel koeien, ezels, paarden en heeeeel veel geiten gezien te hebben, hebben we hertjes gezien en heb ik een struisvogel gezien. Helaas reden we op een normale autoweg waardoor mama niet kon stoppen en heeft de rest deze niet gezien.

In Namibië zijn 2 soorten wegen, een normale weg waar je ongeveer 100/120 km/h kan rijden en een grindweg waar je 60 kan rijden. Bij deze grindweg zijn weinig auto's maar als er dan 1 is, is er vervolgens een grote stofwolk waardoor het lijkt alsof je door een zandstorm aan het rijden bent (zeker als er een vrachtwagen langskomt).

Na een uur op deze grindweg gereden te hebben, zijn we bij onze slaapplek aangekomen. Hier hebben we al snel allerlei Afrikaanse dwergmarmotjes gezien (we weten niet zeker wat voor marmotbeestjes het waren dus hebben ze zelf maar een naam gegeven). Verder hebben we de grote Afrikaanse antilope ook gezien, (helaas) lag deze op ons bord en hebben we deze heerlijk als biefstukje weggegeten.

Na na nog even onder een prachtige sterrenhemel gestaan te hebben, gaan wij heerlijk slapen en morgen lekker vroeg op (7 uur aan het ontbijt) om vroeg te kunnen vertrekken naar onze volgende bestemming!

1. Comnie:
    21 juli 2016
    Goede start op de hobbelwegen. Die stofwolken zijn voor mij heel herkenbaar.
  2. Fred:
    22 juli 2016
    Leuke site Emmelie! Geniet van jullie vakantie.