Terug uit de Bush-Bush

1 augustus 2016 - Etosha Safari Camp, Namibië

sorry dat er de afgelopen dagen geen blog is geplaatst maar het slapen in de Bush-Bush begon onverwachts een dagje eerder. Toen we namelijk in Brandberg aankwamen 3 dagen geleden kwamen we erachter dan we wel in huisjes sliepen, maar dat deze wel dik 50 meter uit elkaar stonden en ver weg van de receptie waren. Deze huisjes hadden geen stroom en dat betekent ook wel dat je dus niks ziet als de zon eenmaal onder is. Gelukkig hebben auto's licht en hebben we daardoor nog een moederolifant gespot met een kleintje! Dit was de eerste van de Big 5 deze vakantie.
Na een prima nacht geslapen te hebben in de Bush-Bush gingen we door naar Grootberg en hier wisten we dat we in de Bush-bush zouden slapen. Toch wisten we niet zo goed in wat voor tentjes we zouden slapen dus dit zou nog een verrassing worden. Toen we aankwamen zagen we niet meteen de tenten, maar kregen we eerst een sundowner drive. Hier hebben we de zon prachtig tussen de bergen zien verdwijnen en toen het eenmaal donker was, gingen we op weg naar de tentjes. Dit bleken doodnormale koepeltentjes te zijn met 2 bedjes erin, helemaal leuk dus! De mensen die de tenten bewaakten (Ruben en Ali) kletsten gezellig mee en waren erg leuk gezelschap! Met een kampvuur en heeeel veel sterren werd het kamp nog verlicht en werden we lekker opgewarmd.
Doordat we zoveel sterren zagen hebben we ook wat sterrenbeelden gezien (met uitleg van Ali erbij) en we hebben Mars en Jupiter met het blote oog gezien!!
De ochtend erop moesten we vroeg op want we gingen opzoek naar de neushoorns. Na heel wat hobbelige wegen in de vroege ochtend in de jeep kwamen we aan bij de eerste waterplas en gingen de rangers opzoek naar sporen. Toen de sporen gevonden waren gingen we verder, over wegen dat geen wegen waren, en na een tijdje waren we benieuwd hoe het mogelijk was dat we nog geen lekke band hadden. Nog geen uurtje later stonden we dan ook inderdaad stil met een lekke band (toch leuk om mee te maken). Toen de lekke band eenmaal vervangen was, duurde het niet lang meer voor we op de berg een neushoorn zagen en we de tocht te voet begonnen. Dit was een pittige tocht maar we hebben de neushoorns dan ook heel goed kunnen bewonderen!
Vandaag zijn we doorgereden naar Etosha! Hier begon de jacht naar de dieren weer en natuurlijk de wedstrijd wie daar het eerste dier kon spotten (deze heeft mama gewonnen met het spotten van een zebra). Het rijden door een park zoals Etosha geeft, net als het Krugerpark, weer een adrenalineboost als je denkt iets tussen de bosjes te zien. Je roept dan automatisch heel hard 'Stop!' En bent als een gek aan het wijzen waar je het dier zag.
Nu zitten we met ons huisje heel dicht bij een drinkplaats en hebben we al een kudde olifanten hier zien drinken en nu zitten we in het donker neushoorns te bewonderen en goed te zoeken naar andere dieren. (Aan het eind zullen we een lijstje op het blog zetten met alle dieren die we in en buiten het park gespot hebben!)

1. Trudy:
    1 augustus 2016
    Weer een prachtig verhaal en dat in combinatie met de foto's kunnen wij heerlijk mee genieten. Liefs
  2. Oma:
    2 augustus 2016
    wat leuk weer wat te horen ,ik geniet ervan en volg alles