stop! Ik zie iets volgens mij!

4 augustus 2016 - Tsumeb, Namibië

Eergisteren en gister gingen we weer lekker verder met diertjes spotten. We hadden al een hele lijst gezien maar we wilden natuurlijk meer. Eerst hadden we ook nog heerlijk genoten bij de drinkplaats en nog heel wat neushoorns en olifanten gezien. Verder was er ook nog een leeuw langsgekomen om wat te drinken en wat bange giraffen. Doordat we aardig wat dieren hadden gezien was het plan om eerst nog een tijdje bij de drinkplaats te blijven en dan vervolgens rond 9 uur pas het park weer in te gaan. Deze plannen hadden we echter al redelijk snel veranderd. Het was namelijk niet heel druk bij de drinkplaats dus dachten we maar te gaan ontbijten en daarna door te gaan. Hier kwamen we mensen tegen die helemaal enthousiast waren over het feit dat ze wat leeuwen hadden gespot langs de kant van de weg, dit wilde wij natuurlijk ook zien dus na heel snel wat gegeten te hebben gingen we de kant op waar zij die leeuwen gezien hadden.
We hoefden maar een paar kilometer te rijden voordat we een ophoping van auto's zagen en wisten dat daar iets te zien was. En ja hoor, daar lagen 3 leeuwen heerlijk aan de kant van de weg onder een boompje. Hier hebben we prachtige foto's van en wanneer we thuis zijn zullen we deze snel op het blog zetten!
Toen we dezelfde weg terug reden zagen we ook nog eens een aantal olifanten en giraffen!
De afgelopen dagen hebben we lekker door het park gereden met ramen open (het is hier nu heerlijk 30 graden) en dieren gespot. De coolste dieren waren toch echt wel de leeuwen (hier hebben we er uiteindelijk 10 van gezien) en de olifanten. De olifanten zagen we eerst voornamelijk in de bosjes of bij drinkplaatsen maar later zagen we ze van heel dicht bij en staken ze de weg over (incl kleintje) voor onze auto!
Na 3 dagen Etosha kwamen we bij een afgelegen lodge terecht en besloten we een rustdagje te houden.  We zitten hier dan ook weer heerlijk in het zonnetje om toch nog een beetje een kleurtje mee te pakken.

1. Trudy:
    4 augustus 2016
    Volgens mij willen jullie daar nog wel even blijven,zoveel te zien. Marieke en Stoffel vertelden dat hun oudste zoon daar ook is geweest. Geniet nog van de komende dagen. Lieve groet.
  2. Ton:
    4 augustus 2016