Van zee naar woestijn

28 juli 2016 - Swakopmund, Namibië

Vandaag was het tijd voor de twee andere coole activiteiten! Het begon allemaal vanmorgen om half 6 toen de wekker voor ons ging. Na een snel ontbijtje stapte we in de auto naar Walvisbay om om half 8 onze eerste activiteit te hebben. We werden daar opgepikt met een jeep en na ongeveer 45 minuten gereden te hebben (Pieter en ik achterin de achterbak met ingetrokken benen) kwamen we aan op een uitgerekt strand. Onderweg hadden we nog heeeel veel flamingo's gezien en ook nog eens een jakhals en zagen we al de eerste dieren van onze activiteit. Dit waren de kaapse zeeleeuwen/Robben en hier gingen we tussen kajakken!

Na instructie gekregen te hebben werden we omgetoverd tot kabouters, aangezien we een groene of oranje broek kregen met een gele jas en een rood zwemvest (ook had ik nog eens vlechtjes in dus dat maakte het plaatje helemaal compleet). Toen was het tijd om het water in te gaan en onze guide wilde eerst naar het open water voordat we naar de robben kolonie zouden varen omdat we daar inschiet kans hadden om een dolfijn te zien. Deze kans was echter erg klein dus het was meteen om even in te komen om op zee te kajakken.

Eenmaal aangekomen bij het open water waren wij de gelukkige groep om al snel 2 vinnen boven water te zien die niet behoorde tot een rob. Vervolgens zagen we nog was vinnen en zagen we de dolfijnen met boogjes in het water zwemmen. Ook hadden mama en ik de eer dat er 3 dolfijnen van voor ons, onder onze kajak doorzwommen!

Na de dolfijnen was het toch echt tijd om naar de robben toe te gaan en na op het begin ze nog een beetje rustig te benaderen hadden we al snel door hoe cool het was als ze gezellig met de kajak meezwommen en met water naar je spetterden. Op een gegeven moment waren er zelfs een paar robben die speels in de peddel beten en die je daarmee ook dichter naar de kajak kon lokken. Doordat ze zo dicht bij de kajakken kwamen, was het mogelijk om ze ook te aaien. Sommige doken dan snel wel maar sommige namen hun tijd en bleven dan alsnog rustig naast je zwemmen. Pieter heeft er zelfs 1 een high flipper gegeven tegen een staart die toevallig boven water was en ik had hetzelfde maar dan met een zijvin!

Na heerlijk genoten te hebben tussen de robben was het weer tijd om terug te gaan en ons klaar te maken voor de tweede activiteit. Dit was in juist het tegenovergestelde van de zee, namelijk weer terug in de woestijn. Papa, Pieter en ik zijn gaan quadrijden! Dit was ook weer een ervaring die we niet snel zullen vergeten! Het jammere was alleen wel dat het allemaal niet zo snel ging als we hoopte en dat Pieter zijn quad halverwege niet meer verder wilde. Gelukkig bood papa aan om achterop bij de guide te gaan zodat Pieter verder kon rijden.

Het eind van de dag hebben we net afgesloten door te eten bij een heerlijk restaurantje waar je de perfecte zonsondergang kan zien. Helaas voor ons was het zo mistig dat er geen zonsondergang te zien was.. Maar het eten daar maakte sowieso alles goed!!