Woeshj

27 juli 2016 - Swakopmund, Namibië

Vandaag zou weer een lange dag rijden worden en dan bijkomen bij de lodge. Dit dacht wij in ieder geval, maar het liep wat anders. Het klopt dat we vroeg op waren en ver moesten rijden over een grindweg. Toch hebben we onderweg heel erg gezien en was de omgeving anders dan we verwacht hadden. We zijn door meerdere bergpassen gereden die zo gaaf waren en de bergen bestonden uit verschillende lagen op elkaar. Ook hebben we weer door uitgestrekte vlaktes gereden en over een weg door delen van de woestijn. Natuurlijk hebben we ook weer dieren gezien! Vandaag was het zebra dag. We hadden al gehoord van mensen die we tegen waren gekomen dat zij in het gebied waar wij door moesten rijden wat zebra's hadden gezien, maar dan is het toch nog altijd de vraag of je die dan ook ziet. Nou dit was zeker het geval! We hebben op z'n minst 250 zebra's gezien gedurende de rit. Naast de zebra's hebben we ook weer antilopes gezien maar dit keer hadden we het geluk een hele kudde op de weg te zien die weggaloppeerde toen wij er aan kwamen. Verder hadden we ook nog eens het geluk dat Pieter opeens zei: 'Wow, wat zijn dat voor grote vogels daar' en dat het vervolgens gieren bleken te zijn die bij een dood dier rondliepen. Deze vlogen toen 1 voor 1 weg dus we hebben prachtige foto's daarvan kunnen maken. Niet alleen dieren poppen uit het niet op in dit land, steden doen dit ook. Vandaag hebben we de eerst echt (relatief) grote stad gezien, namelijk Walvisbay en vervolgens Swakopmund. Nog net voor we Walvisbay inreden zagen we uit het niets allemaal flamingo's staan, dit waren er sowieso duizende! Bij de zee aangekomen zagen we er hier nog meer van. Vervolgens gingen we door naar Swakopmund en reden we langs een adventure centre waar we allerlei dromedarissen zagen staan. Ook zagen we dat je daar kon sandboarden en dat zouden we sowieso nog gaan doen omdat dat mijn cadeau voor Pieter was aangezien hij geslaagd was! Hier zijn we dus snel heen gegaan om te kijken of we dat voor morgen konden regelen. Echter was het voor vandaag ook mogelijk dus toen dachten we van waarom ook niet. We zijn dus vandaag gaan sandboarden! Pieter ging staand en papa en ik gingen op ons buik. We werden om half 3 opgehaald en gereden naar de woestijn net buiten Swakopmund. Hier begon het met een klim de woestijn duin op en de uitleg hoe het werkte. Daarna begonnen we met een kleine afdaling en al snel hadden we door hoe het werkte dus gingen we naar steeds stijlere gedeeltes. Dit moesten we echter wel gwn lopen dus na een uur waren we al redelijk kapot. Toch bleven we wel doorgaan en uiteindelijk hebben we hele hoge snelheden bereikt, namelijk van boven de 80 km/h!! Na het sandboarden hebben we ook nog eens geleerd het teken van Namibië met je hand te vormen dus dat was nog mooi meegenomen. Om de dag af te sluiten hebben we heerlijk gegeten in een pub en hebben we genoeg reserve voor morgen aangezien dat ook een hele spannende en actieve dag gaat worden!

1. Trudy:
    28 juli 2016
    Te gek allemaal, ik verheug mij al op de foto,s
  2. Trudy:
    31 juli 2016