-7 in de woestijn (want dat kan gewoon)

26 juli 2016 - Sesriem, Namibië

-7 graden. Hiermee zaten wij vanmorgen om 6 uur in een open jeep op weg naar de Sossusvlei. Pieter had 5 lagen, mama 7, papa 3 en ik ook 3. Gelukkig hadden we wel een dekentje dat geen wind doorliep maar we waren toch wel heel blij toen de zon op kwam en het warmer werd. Na anderhalf uur in de jeep gezeten te hebben en onze voeten er al af waren gevallen kwamen we aan bij de Sossusvlei. Het was hier prachtig en de zandduinen lagen er heel mooi bij in de opkomende zon.

Een van deze duinen heette de "Big daddy" en deze zijn we opgeklommen. Hierdoor kregen we het weer warm en na een uurtje klouteren hadden we weer een heel mooi uitzicht. Maar.. Het leukste was daarna dat we de duin afmochten. Papa en mama deden dit netjes lopend maar Pieter en ik rende naar beneden! Half struikelend en lachend waren we binnen een halve minuut beneden.

Tijdens de trip hiernaartoe hadden we dezelfde gids als gister en deze vertelde enthousiast allemaal dingen over de namib desert. Blijkbaar is het rode zand daar zand van de kalahari en is dit via de oceaan daar gekomen. Ook zit er in het zand ijzer en met een magneetje heeft hij dit laten zien. Verder was we een prima ontbijtje voor ons gepakt en hebben we dit heerlijk in de Sossusvlei opgegeten.

Na onze tocht daarheen was het weer tijd om door te gaan naar de volgende lodge, namelijk in Solitaire. De oprijlaan naar deze lodge was niet normaal lang en op een gegeven moment begonnen we dan ook te twijfelen of we wel goed reden. Toen, uit het niets, plopte de lodge op en nu zijn we heerlijk aan het bijkomen van een dag die we niet snel zullen vergeten!