De Dhuyfspraken

25 juli 2016 - Sossusvlei, Namibië

Gister hebben we helaas geen WiFi gehad dus hier is eerst het verhaal van gister en dan daarna komt het verhaal van vandaag!

We weten nu precies hoe de martini's van James Bond zijn, namelijk shaked and not stirred. Dit hebben we voor 6 uur gehad en daardoor moesten we iets verzinnen om ons te vermaken. Hierdoor kwamen we opeens bij uitspraken die Cruyff gemaakt had kunnen hebben. (Wanneer je zo lang in de auto zit, wordt de humor niet beter haha). De wijsheden die naar boven kwamen waren onder andere: "alles wat je nu rijdt, heb je gereden", "als iedereen dezelfde kant opgaat, met dezelfde snelheid, kom je niemand tegen" en "als er maar 1 weg is, heb je geen afslagen".
Onderweg zijn we gelukkig nog wel verrast met woestijnvosjes, zebra's, heel veel impala's en zelfs vechtende antilopes!
Na het binnenrijden van de woestijn kwamen we bij de lodge aan en hier was voor ons een "sundowner" geregeld. In een open jeep met een gids gingen we op pad en kregen we veel uitleg over de dieren die we tegenkwamen. Hieronder vielen impala's, antilopes en grondeekhoorns. Een paar leuke feitjes over de antilope zijn:
- vrouwtjes wegen tot 210 kilo en mannetjes tot 240.
- je kan het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes herkennen aan de horens, die van de vrouwtjes lopen in een v-vorm en die van de mannetjes zijn die ronder.
- ze hebben een witte onderkant, dit is om de zon te weerkaatsen
De sundowner eindigde met een kleine picknick op een prachtige plek naast wat rosten (Pieter en ik zijn hier natuurlijk meteen op geklommen en hadden toen een heel mooi uitzicht!)
Na de sundowner was het avondeten en dit was buiten, ook al was het 10 graden. Maar we hebben daardoor onder een prachtige sterrenhemel gegeten. Nog nooit hadden we zo veel sterren gezien en alles was heel helder. Het was een prima afsluiting van die dag!

1. Trudy:
    31 juli 2016
    Gelukkig weer WiFi,ik kan niet zonder.liefs