24 uur reizen verder en bestemming bereikt!

20 juli 2016 - Windhoek, Namibië

Gisterochtend/middag begon ons avontuur, onderweg naar Namibië! In de ochtend nog even snel de laatste spullen gepakt en nog even van het zonnetje genoten en om half 2 stond opa Ton voor de deur om ons naar Schiphol te brengen (nogmaals dank daarvoor!). Zoals gewoonlijk waren we netjes op tijd op Schiphol en verliep alles prima. We moesten een uurtje vliegen naar Londen maar omdat er vertraging was deden we hier iets langer over. Dit was niet erg want we hadden genoeg overstap tijd. Op Londen stapten we over op het vliegtuig naar Johannesburg. Toen we gingen zitten leek het vliegtuig erg luxe aangezien het 2 verdiepingen had, huge was, touchscreen schermpjes had om film op te kijken en een oplaadplek had voor de elektronische apparaten :).  De grootte bleek echter schijn en we  hebben met ons knieën onder de oksels een zo comfortabele houding proberen te vinden om toch nog wat te kunnen slapen. Dit was niet een groot succes en we waren blij dat we om 7 uur het vliegtuig mochten verlaten op Johannesburg.

Eenmaal op Johannesburg moesten we langs de paspoortcontrole en ook hier waren we blij dat we 4,5 uur hadden om over te stappen. Na een lange tijd in de rij te hebben gestaan hadden we onze bagage opgehaald om deze vervolgens weer in te checken. Hierdoor hebben we ook weer goed onze benen kunnen strekken aangezien we heel het vliegveld moesten aflopen (wat we absoluut niet erg vonden). Tijdens de vlucht naar Windhoek hebben mama, Pieter en ik nog een powernapje gedaan en we hebben met ze vieren genoten van de uitzichten die we hadden! De grond was allemaal redelijk kaal maar de kleuren en verschillende hoogtes waren.

In Windhoek aangekomen hebben we weer een mooie stempel in ons paspoort gekregen en waren we verrast hoe klein het vliegveld was. Op de weg naar ons hotelletje hebben we al allerlei dieren gezien! Het begon met een wrattenzwijn (ook wel bosvarken genoemd) en vervolgens zagen we ook nog de kleine vorm van bavianen lopen. Dit hadden we niet helemaal verwacht dus we waren weer helemaal onder de indruk :).

Na het inchecken in het hotel dachten we even snel naar het centrum te lopen om daar wat te eten maar dit heeft uiteindelijk geleid tot een wandeling van dik anderhalf uur en dat we hebben gegeten bij een restaurantje op het terrein van het hotel. Het punt is hier dat het om half 7 licht wordt, maar ook om 6 uur alweer donker. Hierdoor werd het nog tricky om niet door het donker de weg te moeten vinden naar het hotel, maar met de goede kaartleesskills en een stevig looptempo hebben we het gered en hebben we vervolgens heerlijk gegeten!

Morgen krijgen we de auto en gaan we naar een stadje 4 uur ten zuiden van Windhoek.

Liefs!

ps: de foto's kunnen hier niet bijgevoegd worden dus die zijn te vinden onder het kopje foto's!

1. Trudy:
    20 juli 2016
    Wat al snel een heel verhaal, geniet van jullie verblijf. En nu lekker slapen. Dikke kus