Hobbelige wegen een coole omgeving

22 juli 2016 - Fish River Canyon, Namibië

Vanochtend weer lekker vroeg opgestaan en na een lekker ontbijtje ook weer vroeg de weg op. Dit was weer een typische grindweg en we werden lekker door elkaar geschud. Hier hebben Pieter en ik de secretarybird gespot alleen mama en papa hadden deze gemist. Wel hebben we alle 4 struisvogels gespot!
Na bijna 2 uur bereikte we weer de gewone weg en kwamen we aan in keepmanshoop. Hier snel door heen gereden en terug gegaan om coole bomen te bekijken. Bij de ingang hiervan hebben we tijdens het betalen een everzwijn gespot en deze liet zich rustig fotograferen en zelfs aaien (jaja ik heb een everzwijn geaaid). Vervolgens kwamen we een groep Afrikaanse dwergmarmotten tegen tussen de coole bomen en hebben we goed het fototoestel kunnen gebruiken.

Na de coole bomen gingen we naar de giants playground (dit was een terrein vol met stenen waar je op kon klimmen en een mooi uitzicht had). Hier hebben Pieter en ik ons weer even uitgeleefd en waren we weer wat energie kwijt na het rotsbeklimmen.

Hierna zijn onze reis weer gaan vervolgen en gingen we weer heerlijk de grindweg op. Dit hebben we voor 100 km gedaan en in deze tijd geen leven gezien (zowel geen dieren als mensen). Toen we begonnen te twijfelen of we eigenlijk wel goed aan het rijden waren (wat eigenlijk wel moest aangezien Pieter en ik fantastische kaartlezers zijn) zagen we opeens 7 giraffen!! Dit gaf ons weer moed en na veel foto's gemaakt te hebben (wat rustig kon want er was geen kip op de weg), gingen we weer op pad. Verder hebben we nog een antilope gespot (dezelfde soort als die we gister op ons bord hadden).

Eenmaal aangekomen bij de lodge hebben we nog heerlijk genoten van het laatste zonnetje en hebben we de berg beklommen om de zon onder te zien gaan. Ik en Pieter hebben dit vol moed op onze slippers gedaan en uiteindelijk ging dit ook nog best prima. Op de berg hebben we niet alleen een prachtige zonsondergang gezien maar ook nog wat impala's gespot en nog een Afrikaans antilope. Deze liepen prachtig door de oranje gekleurde savanne.
We zijn nu net klaar met eten, papa en Pieter hebben weer biefstuk gegeten maar dit keer van een springbok en mama en ik hebben heerlijk lasagne gegeten. Nu zijn we lekker nog kaartspelletjes aan het doen en zo gaan we weer lekker slapen (want hier lig je gewoon heerlijk om 9 uur in bed)

Liefs

Ps: foto's gaan de aankomende dagen helaas niet lukken maar we doen ons best om zo snel mogelijk deze toe te voegen!